Saturday, June 20, 2009

Keinsafan !

Assalammualikum . now . just forget about all i have done . and make new life.ok .
Assalammualikum . sekarang ni masa untuk shah berubah menjadi seseorang yang lebih baik dan lebih bermaruah . memang susah nak berubah menjadi orang baik nie. but INSYALLAH . Dengan niat dan Doa . Kita tetap akan berubah .

Dalam Firman :

Bertaubatlah!
Hadith :
Dari Ibnu Umar r.a katanya, Rasulullah s.a.w bersabda:”Wahai manusia! Bertaubatlah kamu semua kepada Allah. Sesungguhnya aku bertaubat kepadnya seratus kali setiap hari.”


Assalammualikum Asila .

Sebenarnya Asilah Boleh Bercinta Secara Lama Atau Pun Kekal Sehingga Jinjang Perkahwinan .
Tapi , Bukan Dengan Percintaan secara Nafsu atau pun Selainnya.
Asilah Juga Perlulah Berdoa Kepada Allah S.W.T Agar Dijauhkan Daripada Segala Pendekataan Kepada Zina . Insyallah . Dengan Berkat Doa Atau Pun Usaha Asilah. Asilah Akan berjaya Kekal Dengan Dia.
Dalam Percintaan , Sikap Bertanggungjawab dan Jujur Juga memainkan Peranan Penting untuk Terus Memberikan Kasih sayang kepada Seseorang itu . Seperti, Bilangkan Kata2 yang Jujur tentang dirinya .Berikan Ia Snyuman pada setiap hari bersama dengan dia. Insyallah ! Iaa .akan membantu Asilah k .

P/S: Itu Sahaja Yang shah Dapat membantu k . Semoga Hidup Asilah Sentiasa Dirahmati Allah S.W.T dan Shah Juga Berdoa Agar Asilah Diberikan Hidayah Dalam Hidup Asilah ! Insyallah !

0 comments: